דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניכיון צ’קים – מה זה בעצם אומר?

ניכיון צ’קים הוא פעולה פיננסית מוכרת ולגיטימית אשר מבצעים הן אנשים פרטיים והן גופים עסקיים כאשר יש להם בעיה קריטית בתזרים המזומנים.

ניכיון צ’קים עבור אנשים פרטיים

למשקי הבית יש תזרים מזומנים אשר מבוסס על ההכנסות הקבועות משכר או מעסק ובמקביל קיימות ההוצאות הקבועות כמו משכנתא או שכר דירה, רכישות מזון, תשלומים לגני הילדים ועוד. לא אחת נוצרים מצבים של הוצאת לא צפויות שיש לשלם בדחיפות, אך מנגד אחת מההכנסות התקבלה בהמחאה דחויה ולא בהמחאה בתאריך פירעון עכשווי.

הפתרון הוא לבצע ניכיון צ’קים באמצעות גורם חוץ בנקאי שבוחן את פרטי נותן הצ’ק ומשלם נגדו סכום מזומן שמועבר לחשבון הבנק של הלקוח באופן מידי. מסכום זה מנוכה העמלה והריביות שעליה סוכם בין הצדדים. בשל מהלך זה, לאדם הפרטי יש כעת בחשבון הבנק סכום שהוא קרוב לסכום המקורי וכך הוא יכול לשלם את ההוצאה הבלתי צפויה אך החשובה.

ניכיון צ’קים עבור עסקים

תזרים המזומנים של כל עסק מסתמך על כספים שאמורים להתקבל מלקוחות החברה בתאריכים ספציפיים בהתאם לתנאי התשלום של כל לקוח. מוסר התשלומים משק הוא במצב בעייתי ולכן לא אחת העסק מקבל את התשלום למועד מאוחר יותר.

יש מצבים שהעסק יכול לספוג זאת אך יש מצבים שקבלת כספים מכמה לקוחות באיחור משמעותי יוצרת בעיה מהותית בתזרים המזומנים, כי גם בעל העסק אמור לעמוד בהתחייבויות שלו לגורמים שונים כמו ספקים, תשלומים לרשויות, משכורות לעובדים ועוד.

הדרך הנוחה ביותר להפוך את ההמחאה הדחויה למזומן היא באמצעות ניכיון צ’קים. בעל העסק מעביר את צילום ההמחאה הדחויה לגורם חוץ בנקאי שמבצע ניכיון צ’קים לעסקים ולפרטיים, הנציג שלו בוחן את ההמחאה ומודיע לו אם מדובר בגורם מהימן ואפשר לשלם לו סכום זה במזומן בניכוי העמלה והריביות.

בדרך זו תוך כמה שעות בעל העסק מקבל לחשבון הבנק שלו את מרב סכום ההמחאה וכך התזרים שלו לא נפגע באופן משמעותי והוא מסוגל לעמוד במלוא ההתחייבויות הפיננסיות.

אי קבלת כספים במועד, עלולה להכניס כל עסק לסחרור פיננסי שעלול להסתיים בכי רע. לכן האפשרות של ניכיון צ’קים במקרים הללו היא אקוטית וחיונית ביותר, כדי שהעסק יפעל במסלול שנקבע בתזרים המזומנים שלו וזאת כדי לא לגרום לנזקים גדולים העלולים ליצור השלכות כואבות כמו פגיעה בתדמית, במוניטין וגם להוביל לסגירת העסק אם מדובר בסכומים גבוהים מאד.

ניכיון צקים - loan4all.co.il
חשבו את הריבית על ההלוואה

חשבו את ההחזר החודשי על ההלוואה ואת הריבית הצפויה

החזר החודשי שלך הוא:
0
הצג לוח סילוקין >>

עוד הלוואות בנושא
לקוחות ממליצים
לבדיקת זכאות להלוואה
תוכן עניינים
כלים שימושיים
הלוואה לפי סכום

אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

אתר הלוואות זה פועל אך ורק בגבולות החוק, ומספק מידע מקיף על אפשרויות הלוואות הן מבנקים והן מחברות פרטיות. האתר מאפשר למבקרים להשוות הצעות וליצור קשר ישיר עם המוסדות הרלוונטיים. חשוב לציין כי האתר אינו יוצר כל קשר עסקי עם הבנקים או החברות הנזכרות, והמידע הנמסר הינו אך ורק לטובת המשתמשים.