דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה חוק אשראי הוגן

במהלך חודש אוגוסט בשנת 2017 עבר בכנסת חוק העונה לשם “חוק אשראי הוגן”, החוק למעשה מהווה תחליף לחוק ישן יותר שנקרא “חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות”, אחד מהדברים אותו קובע חוק אשראי הוגן הוא הריבית המקסימלית שניתן לקחת על הלוואות. 

חוק אשראי הוגן מתייחס לכל הנושאים אשר קשורים להלוואות מגופים פיננסים שונים, כמו כן חוק אשראי הוגן קובע את הריביות המקסימליות אותן יכולים לקחת הגופים הפיננסים השונים על הלוואות.
מטרתו העיקרית של חוק זה היא להגן על אותם אנשים שלוקחים הלוואות מגופים פיננסים חוץ בנקאיים.

מה זה חוק אשראי הוגן?

כאשר אנו מדברים על חוק אשראי הוגן אנחנו למעשה מדברים על חוק אשר מגדיר מחדש את כל נושא ההלוואות שניתן לקבל מגופים פיננסיים שונים. בעבר, חוק זה היה מגדיר רק את ההלוואות הניתנות על ידי גופים חוץ בנקאיים, כיום חוק אשראי הוגן מתייחס לכל הגופים הפיננסיים הקיימים.

אחת הנקודות העיקריות של חוק אשראי הוגן היא נקודה הנוגעת לריבית הגבוהה ביותר אשר ניתן לקחת על הלוואה, נקודה זו של החוק תקפה לגבי כל הגופים הפיננסיים שנותנים אשראי.

תקנות רגולטוריות: ריבית מקסימלית במתן אשראי

עד לקביעת חוק אשראי הוגן לא הייתה הגבלה לגובה הריבית שגוף פיננסי יכול לקחת על הלוואה. אך החוק החדש קבע כי הריבית הגבוהה ביותר שגוף חוץ בנקאי יכול לקחת היא 2.25 אחוז במכפלה עם העלות הממוצעת שנלקחת על אשראי שאינו צמוד. 

חוק אשראי הוגן קובע גובה מקסימלי של ריבית אותה יכולים לקחת כלל הגופים הפיננסיים אשר מספקים אשראי ללווים. בנוסף על כך, חוק אשראי הוגן קובע גם מהי ריבית הפיגור הגבוהה ביותר שניתן לקחת ומתי ריבית מסוימת הופכת להיות ריבית פלילית. 

החוק קובע מהי העלות הממשית של האשראי, ומהם העונשים הצפויים לגופים פיננסיים שעברו על החוק. 

חשוב לדעת כי חוק אשראי הוגן תקף לגבי כל אדם יחיד בישראל וגם לכל תאגיד בישראל. הכוונה היא שהחוק תקף לכל אדם במדינת ישראל, לא משנה אם הוא עוסק פטור או עוסק מורשה, לא משנה אם הוא שכיר או בעל עסק. החוק תקף גם לגבי כרטיסי אשראי הניתנים לבתי עסק קטנים ובינוניים.

חוק אשראי הוגן
חשבו את הריבית על ההלוואה

חשבו את ההחזר החודשי על ההלוואה ואת הריבית הצפויה

החזר החודשי שלך הוא:
0
הצג לוח סילוקין >>

אנחנו נענה לכם על כל השאלות חוק אשראי הוגן

פלוס

מי הוא מלווה על פי חוק אשראי הוגן?

על פי חוק אשראי הוגן מלווה הוא כל גוף או אדם אשר מעניק הלוואה או עוסק בהפעלה של מערכות לתיווך של אשראי. 

פלוס

לגבי איזה הלוואות החוק תקף?

החוק תקף לגבי כל הלוואה שנותן המלווה ללווה, בין ההלוואות הללו ניתן למצוא: משכנתאות, הלוואה הניתנת על ידי תאגיד בנקאי, הלוואה הניתנת על ידי גוף חוץ בנקאי, הלוואה הניתנת על ידי חברת ביטוח, הלוואה הניתנת על ידי קרנות המספקות אשראי ועוד. 

פלוס

מה קובע חוק אשראי הוגן?

חוק אשראי הוגן קובע בין היתר מהי הריבית המקסימלית אותה ניתן לקחת על הלוואה מוגדרת. 

עוד הלוואות בנושא
לקוחות ממליצים
לבדיקת זכאות להלוואה
תוכן עניינים
כלים שימושיים
הלוואה לפי סכום

אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

אתר הלוואות זה פועל אך ורק בגבולות החוק, ומספק מידע מקיף על אפשרויות הלוואות הן מבנקים והן מחברות פרטיות. האתר מאפשר למבקרים להשוות הצעות וליצור קשר ישיר עם המוסדות הרלוונטיים. חשוב לציין כי האתר אינו יוצר כל קשר עסקי עם הבנקים או החברות הנזכרות, והמידע הנמסר הינו אך ורק לטובת המשתמשים.