מודל הייעוץ של בוסטון BCG הוא כלי לתכנון אסטרטגיית שיווק שפותחה על ידי Boston Consulting Group, שמסווג את המוצרים או השירותים של חברה לארבע קטגוריות: כוכבים, פרות מזומנים, סימני שאלה וכלבים. מבחינה אסטרטגית, המודל עוזר עוזר לעסקים להחליט היכן להשקיע ולהקצות משאבים.
הלוואה פרטית הלוואה עסקית
אני מאשר , שקראתי ומסכים לתנאי השימוש והפרטיות
וכי הפרטים שמסרתי ישמשו לקבלת פניות, הצעות שיווקיות מאיתנו או מצדדים שלישיים
מסכימ/ה לקבלת תוכן, דברי פרסומת או עדכונים מהחברה באמצעות דוא"ל, SMS או טלפון
בשעות הקרובות יחזור אלייך נציג אשר יסייע לך לקבל עד 10 הצעות משתלמות להלוואה.
אני מאשר, שקראתי ומסכים לתנאי השימוש והפרטיות
וכי הפרטים שמסרתי ישמשו לקבלת פניות, הצעות שיווקיות מאיתנו או מצדדים שלישיים
מסכימ/ה לקבלת תוכן, דברי פרסומת או עדכונים מהחברה באמצעות דוא"ל, SMS או טלפון
לעסק קיים
לעסק חדש
רכישת נכס לעסק
הלוואה כנגד נכס
הלוואה משלימה להון עצמי
הלוואת בלון
אחר
לימודים
סגירת חובות
איחוד הלוואות
רכישת רכב
שיפוץ בית
הלוואה כנגד נכס
הלוואה משלימה להון עצמי
הלוואת בלון
אחר
פרטייך שמורים, סוכן ביטוח מורשה יעשה שימוש בפרטים לבדיקת ביטוחים באתר הר הביטוח בלבד.
לאיחוד הלוואות ותסייע לך בהמשך בדיקת זכאות וקבלת מידע נוסף.
מהו מודל יועצי בוסטון BCG לתכנון אסטרטגיה שיווקית?
בעולם השיווק, עסקים מוצאים את עצמם לעיתים קרובות מתמודדים עם מגוון אסטרטגיות ומודלים שיעזרו להם לקבל את ההחלטות הנכונות ולפתוח דרך להצלחה. מודל מוכר כזה מגיע מחברת הייעוץ הידועה, Boston Consulting Group (BCG). המכונה מודל היועצים של BCG Matrix או Boston BCG, כלי זה מסייע לעסקים לפתח אסטרטגיות שיווק המבוססות על המיקום והפוטנציאל של המוצרים או השירותים שלהם.
מהן הקטגוריות במודל יועצי בוסטון BCG ואיך הוא מסייע לתכנן אסטרטגיה שיווקית?
מודל היועצים של בוסטון BCG מפרק את המוצרים או השירותים של חברה לארבע קטגוריות: כוכבים, סימני שאלה, פרות מזומנים וכלבים. סיווג זה עוזר לעסקים להבין היכן עומדת כל אחת מההצעות שלהם בשוק, ובהמשך כיצד להקצות משאבים, זמן וכסף:
- החל מה”כוכבים”, אלו המוצרים או השירותים בעלי נתח שוק גבוה בשוק שצומח במהירות. הם המגדלור הנוצץ של תיק ההשקעות של החברה, שיש להם פוטנציאל לכבוש עוד יותר מהשוק. בדרך כלל הם דורשים השקעה משמעותית כדי לתדלק את הצמיחה שלהם, אבל אם מנוהלים נכון, הם יכולים להפוך לפרות מזומנים.
- אם כבר מדברים על “פרות מזומן”, אלו ההיצע עם נתח שוק גבוה אבל בשוק בוגר וצומח לאט יותר. הם מביאים זרם עקבי של הכנסות ורווח. הם דורשים פחות השקעה בהשוואה לכוכבים ומייצרים מזומנים שניתן להשקיע בסגמנטים אחרים או להשתמש בהם לצרכים עסקיים אחרים.
- בצד השני של הספקטרום נמצאים “סימני השאלה” או “ילדים בעייתיים”. מוצרים או שירותים אלו קיימים בשוק שצומח במהירות אך יש להם נתח שוק נמוך. פוטנציאל הצמיחה קיים, אבל לא ברור אם הם יהפכו לכוכבים או ייעלמו. הם דורשים שיקול דעת זהיר ולעתים קרובות, השקעה משמעותית כדי להגדיל את נתח השוק שלהם.
- לבסוף, יש את ה”כלבים”. להצעות אלו יש נתח שוק נמוך בשוק שצומח איטי או יורד. הם לא מייצרים מזומנים משמעותיים ולא דורשים השקעה רבה. במקרים רבים, עסקים עשויים להחליט למכור או להפסיק את המוצרים או השירותים הללו, מכיוון שהם יכולים לרוקן משאבים שניתן לנצל טוב יותר במקומות אחרים.
מה היתרונות במודל יועצי בוסטון BCG לתכנון אסטרטגיות שיווקיות?
למעשה, מודל היועצים של BCG מציע מסגרת לעסקים להעריך את תיק המוצרים או השירותים שלהם. על ידי סיווג הנפקות לאחת מארבע הקטגוריות הללו, חברות יכולות לקבל החלטות מושכלות לגבי היכן להשקיע, מה לפתח עוד, ומה אולי צריך לשחרר. מודל זה הוא בעל ערך רב עבור אלה שרוצים לתכנן אסטרטגית את מאמצי השיווק שלהם, להבטיח שהמשאבים ייפרסו היכן שהם יכולים לספק את התשואה המשמעותית ביותר.
למה כדאי לבעלי עסקים לתכנן אסטרטגיה שיווקית לפי מודל יועצי בוסטון BCG?
בעולם שנעשה יותר ויותר קשור זה לזה, שיטות עסקיות ומודלים שזוכים להצלחה באזור אחד מוצאים לעתים קרובות רלוונטיות באזור אחר. כך למשל ישראל מתהדרת בשוק דינמי הידוע בחדשנות וברוח היזמות שלו. המערכת האקולוגית ההומה הזו רואה לעתים קרובות השקה מהירה של מוצרים ושירותים חדשים. בסביבה כה מהירה, חיוני להעריך ולמקם את המוצרים הללו באופן אסטרטגי, מה שהופך את מודל ה-BCG לבעל ערך רב.
באיזה תחומים אפשר לשלב את מודל יועצי בוסטון ה-BCG לתכנון אסטרטגיה שיווקית?
לישראל יש שילוב של שווקים בוגרים ושווקים מתעוררים. לדוגמה, בעוד שמגזרי הטכנולוגיה ואבטחת הסייבר שלה פורחים ותחרותיים, מגזרים אחרים עשויים להיות בשלבים מתחילים יותר. מודל ה-BCG, עם ההבחנה שלו בין כוכבים, פרות מזומנים, סימני שאלה וכלבים, מאפשר לבעלי עסקים לסווג את מגוון ההצעות שלהם בצורה מדויקת ולתכנן אסטרטגיה בהתאם.
מה צריך לדת על BCG ומודל יועצי בוסטון לתכנון אסטרטגיה שיווקית?
לשוק הישראלי יש את מערך האתגרים וההזדמנויות הייחודי שלו. בעלי עסקים מתמודדים לעתים קרובות עם החלטות לגבי היכן להקצות משאבים, במיוחד בהתחשב במיקומה הגיאופוליטי של המדינה ובמורכבויות האזוריות של המסחר. מטריצת BCG יכולה לספק בהירות בתרחישים כאלה, לעזור לעסקים לתעדף מוצרים ושירותים המציעים את התשואה הטובה ביותר.