הלוואה להרחבת העסק

מספר העובדים גדל אז אולי כדאי לקחת הלוואה להרחבת העסק

עסקים קטנים ובינוניים סובלים ממצוקת אשראי קשה בגלל מדיניות הבנקים, הם מתקשים לגייס הלוואה להרחבת העסק או להקמת עסק. לכן, המדינה הקימה את הקרן בערבות המדינה להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, אך יש אפשרויות נוספות לקחת הלוואה כדי להשקיע בעסק ולהרחיבו.

חשוב לדעת כי יש הבדל משמעותי בין לקיחת הלוואה להקמת עסק חדש לבין הלוואה להרחבתו, הן מבחינת סכומים והן מבחינת ריביות, תקופת ההלוואה, ערבים להלוואה ועוד. המקורות העיקריים מהם ניתן לקחת הלוואה לצורך הרחבת העסק הם קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, בנקים, חברות מימון חוץ בנקאי, קרנות מימון ייעודיות ועוד.

הלוואת לעסק לא לוקחים אלא מתכננים

בעלי עסקים רבים ממהרים לקחת הלוואה להרחבת העסק מהגוף הפיננסי הראשון שמאשר להם את המימון. זו טעות מאחר ויש לערוך סקר שוק, להבין את ההבדלים בין מסלולי ופתרונות המימון השונים, וחשוב לתכנן את ההלוואה ולא למהר ולקחת מימון מגוף זה או אחר.

כדי לקחת הלוואה נוחה ומשתלמת להרחבת העסק כדאי לבחון את הפתרונות הבאים:

  • הלוואה בנקאית להרחבת העסק – הבנקים מציעים מגוון הלוואות לעסקים, כולל מסלול ייעודי להשקעות ולהרחבת העסק. יש בנקים המציעים הלוואה עד לסכום של 200,000 ₪ לתקופה של עד 60 תשלומים, אך לכל בנק יש מדיניות מעט שונה לכן חשוב לערוך סקר שוק ולהשוות הצעות מכל הבנקים. ראוי לציין כי הלוואה מהבנק פוגעת במסגרת האשראי של העסק ויש להתייחס לכך בהתאם, בנוסף הבנקים לא ממהרים להציע הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, ולעיתים הם דורשים ריבית יקרה.
  • הלוואה חוץ בנקאית להרחבת העסק – חברות למימון חוץ בנקאי מציעות הלוואות שונות לעסקים, ניתן לקחת הלוואה כזאת מחברות האשראי, מחברות מימון פרטיות הפועלות בהיתר של משרד האוצר ומגופי מימון נוספים. לרוב, הלוואה חוץ בנקאית יקרה יותר בהשוואה להלוואה מהבנק, אך זו הלוואה חוץ בנקאית שאינה משפיעה על האובליגו וקל יותר לקבל אותה.
  • הלוואה מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים במסלול השקעות – פתרון מומלץ לעסקים רבים העומדים בתנאים, ניתן לקבל הלוואה עד 500,000 ₪ אם מחזור ההכנסות השנתי בשנה הקודמת היה מתחת לסכום של 6.25 מיליון ₪, ואם המחזור היה מעל 6.25 מיליון ₪ ניתן לקבל הלוואה עד 8% ממחזור המכירות השנתי.
  • הלוואה ייעודית להרחבת העסק מקרנות מימון – מעבר לקרן ההלוואות בערבות המדינה יש עוד מגוון רחב של קרנות מימון, חלקן מנוהלות על ידי הסוכנות היהודית. באופן כללי, קרנות המימון הפילנתרופיות מציעות תנאים נוחים וגמישים ללווים, ולכל קרן יש מגבלות שונות מבחינת סכום ההלוואה, תקופת ההחזר, ביטחונות, ריביות ועוד.

בנוסף, כיום יש אפשרות לקחת הלוואה לשימושים שונים של העסק באמצעות אתרי ההלוואות חברתיות, וכדאי להשוות תנאים.

אגב, אם יש לעסק הלוואות פתוחות וקיימות, יתכן וגופי המימון יקשיחו מעט את התנאים בגלל הסיכון הגדול יותר לכספם. אם העסק לקח הלוואה מהבנק, עדיף לו לקחת הלוואה להרחבת העסק מקרנות המימון או מחברות למימון חוץ בנקאי.

ייעוץ מקצועי וליווי צמוד

מומלץ להיעזר ביועצי הלוואות מנוסים או ביועץ עסקי בעל ידע וקשרים, יש לתכנן את ההלוואות להרחבת העסק, לדייק בסכומים, לבחון פתרונות מימון שונים, להשוות הצעות ורק אז לקבל החלטה שקולה ועניינית. הדרך הפשוטה והמהירה ביותר לקבל אישור להלוואה היא בעזרת חברת מימון מקצועית המבצעת מכרז בין הבנקים וחברות המימון כדי לאתר עבורכם את ההלוואה הזולה והמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

חשבו את הריבית על ההלוואה

חשבו את ההחזר החודשי על ההלוואה ואת הריבית הצפויה

החזר החודשי שלך הוא:
0
הצג לוח סילוקין >>

עוד מאמרים בנושא הלוואות

לבדיקת זכאות להלוואה