דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטול כרטיס אשראי – איך לבטל כרטיס אשראי?

ברוב חברות האשראי אפשר לבצע ביטול של כרטיס אשראי רק בשיחה טלפונית עם נציג. אך ניתן גם לבצע פעולות באמצעות האפלקציה או האתר של החברה של כרטיס האשראי.

אם בוחרים לבטל לגמרי את הכרטיס, כדאי להכיר את ההבדלים בין חברות האשראי הבאות:

חברת אשראי איך מבטלים את הכרטיס?
כאל מחייגים למספר הטלפון 03-5723666 ופועלים לפי הנחיות המענה האוטומטי. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע
ישראכרט מחייגים למספר הטלפון 03-6364400 ולוחצים על שלוחה 1. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע
לאומי מחייגים למספר טלפון 5522* במוקד שפעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. עם זאת, ניתן גם לבצע את הביטול באתר האינטרנט ובאמצעות צ’אט עם נציג או טופס פנייה
MAX מחייגים למספר טלפון 03-6178888 ופועלים לפי ההנחיות. המוקד פעיל במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע
מאסטרקארד מאסטרקארד הוא מותג של חברת ישרכארט ולכן ביטול הכרטיס מתבצע מולה: מחייגים למספר הטלפון 03-6364400 ולוחצים על שלוחה 1. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע
בנק הפועלים ניהול כרטיסי האשראי המונפקים על ידי בנקי פועלים מתבצע בפועל על ידי חברות האשראי ישראכרט ואמריקן אקספרס. כדי לבטל כרטיס שהופק על ידי ישראכרט, מחייגים למספר הטלפון 03-6364400 ולוחצים על שלוחה 1. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. כדי לבטל כרטיס של בנק הפועלים שהופק על ידי אמריקן אקספרס, ניתן לחייג למספר הטלפון 03-6364400 למוקד שפעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

מה הסיבות לביטול כרטיס אשראי?

ניתן להצביע על 4 סיבות מרכזיות:

  1. כדי לצמצם הוצאות – דמי שימוש בכרטיס אשראי עומדים בממוצע על כמה עשרות שקלים בחודש בלבד, אך הם עשויים להצטבר למאות שקלים בשנה. אם רוצים לצמצם הוצאות מיותרות, אין ספק שביטול כרטיס אשראי שלא משתמשים בו היא דרך מצוינת להשיג את המטרה.
  2. כדי לשפר את השליטה בהוצאות – כרטיסי אשראי מטשטשים את היכולת שלנו לשלוט בהוצאות. אם משתמשים באשראי, לא מרגישים שהכסף יורד מיידית בחשבון וגם לא תמיד יודעים מה ההוצאות המצטברות בסוף החודש. אם מחליטים למנוע את זה, ביטול כרטיסי אשראי מיותרים הוא פתרון רלוונטי.
  3. כדי לנהל אחרת את התזרים – המעקב אחר הוצאות בכרטיסי אשראי שונים דורש לא מעט זמן ומשאבים. אצל משקי בית שיש להם מספר כרטיסי אשראי, זה עלול להיות אתגר משמעותי. לכן משקי בית רבים בוחרים לנהל אחרת את התזרים שלהם ולהשתמש רק בכרטיס אשראי אחד או מקסימום שניים כדי לדעת כמה בדיוק הם מוציאים כל חודש, מה ההכנסה הפנויה שלהם וכמה כסף עוד נשאר להם לבזבז כל שבוע. 
  4. בגלל שהכרטיס נגנב – ייתכן מצב שבו רוצים לבטל באופן מיידי את כרטיס האשראי בגלל שהוא הלך לאיבוד או נגנב. רוב חברות האשראי מעמידות לרשות הלקוחות שלהן מוקד שפעיל 24 שעות ביממה לטובת דיווח על גניבה או אובדן, מה גם שלרוב לא צריך לשוחח עם נציג ואפשר לבצע את המהלך גם באמצעות מענה ממוחשב. 

מה הבדל בין ביטול עסקה באשראי לבין ביטול כרטיס אשראי?

ביטול עסקה מתבצע ישירות מול חברת האשראי במקרים המוגדרים בחוק הגנת הצרכן, אם הכרטיס נגנב או אם קיים חשש להונאה. ברוב המקרים, חברות האשראי עצמן מפעילות כלי אבטחה מתקדמים ואף מעדכנות אותנו לגבי הסיכון והחשש להונאה. בכל מקרה, ביטול העסקה היא פעולה פשוטה שניתן לבצע גם באפליקציות ובאתרים.

טיפים לביטול האשראי והתנהלות נכונה מול חברת האשראי

  • טיפ #1 חיסכון בהוצאות ודמי ניהול – במקרים שבהם רוצים לבטל כרטיס אשראי על מנת לחסוך בהוצאות ודמי ניהול, כדאי לברר לגבי אלטרנטיבות. אפשרות אחת יכולה להיות למשל השוואה בין מסלולי הלוואות לפי מידע באתר loan4all ובאינטרנט. כך יודעים האם משתלם לקחת הלוואה, מה התנאים שניתן להשיג בגין דירוג האשראי, מה הריביות הקיימות במשק והאם זה עדיף על מינוס בבנק.
  • טיפ #2 העברת הוראת קבע מהכרטיס אשראי –  הוא לזכור להעביר הוראת קבע מהכרטיס שאותו מבטלים לכרטיס אשראי אחר בבעלותנו. לאחר מכן, יש לבדוק את הפירוט המופיע בדפי החשבון כדי לוודא שלא בוצעו חיובים כפולים או מיותרים. את המעקב ניתן לבצע באמצעות המידע הקיים באתר האינטרנט של חברת האשראי, באפליקציה ייעודית או בדף החשבון שנשלח בדואר.
  • טיפ #3 התקשרות עם חברת האשראי – לבסוף, יש להבהיר בפני נציגי חברת האשראי בטלפון שרוצים לבטל את כרטיס האשראי – אך לא לקבל ולהנפיק במקומו כרטיס אחר. אם לא עושים את זה, עלולים לגלות שברירת המחדל של חברת האשראי הייתה הנפקת עוד כרטיס שאין לנו בו צורך ושגם עליו נשלם דמי שימוש. כמו תמיד, שיחה קצרה וברורה יכולה למנוע את עוגמת הנפש. 

לסיכום המטרה של ביטול כרטיס אשראי יכולה להיות צמצום הוצאות על עמלות ודמי כרטיס, שיפור השליטה בהוצאות או רצון לנהל אחרת את תזרים המזומנים. עם זאת, לא כל מי שרוצים לבטל את הכרטיס גם יודעים איך ליצור קשר עם חברת האשראי שלהם. הפתרון הוא לקרוא את המאמר הבא ולעקוב אחר ההנחיות כדי לחסוך זמן וכסף

ביטול כרטיס אשראי
חשבו את הריבית על ההלוואה

חשבו את ההחזר החודשי על ההלוואה ואת הריבית הצפויה

החזר החודשי שלך הוא:
0
הצג לוח סילוקין >>

שאלות ותשובות נפוצות

פלוס

באילו דרכים ניתן לבטל את כרטיס האשראי?

דרך אתר האינטרנט של החברה, באפלקציה או דרך המוקד הטלפוני של חברת האשראי שלרוב פעיל 24/7.

פלוס

מה הסיבות לביטול כרטיס האשראי?

כדי לצמצם הוצאות, כדי לנהל תזרים הוצאות האשראי רק דרך כרטיס אשראי אחד ולא כמה כרטיסים והסיבה האחרונה והפופולרית ביותר בגלל שהכרטיס נגנב.

פלוס

מתי עלינו לחייג באופן מיידי לחברת האשראי ולבטל את הכרטיס?

במקרה של גנבה אנו ממליצים להתקשר באופן מיידי ולבטל את כרטיס האשראי כדי למנוע שימוש זדוני בכרטיס.

עוד הלוואות בנושא
לקוחות ממליצים
לבדיקת זכאות להלוואה
תוכן עניינים
כלים שימושיים
הלוואה לפי סכום

אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

אתר הלוואות זה פועל אך ורק בגבולות החוק, ומספק מידע מקיף על אפשרויות הלוואות הן מבנקים והן מחברות פרטיות. האתר מאפשר למבקרים להשוות הצעות וליצור קשר ישיר עם המוסדות הרלוונטיים. חשוב לציין כי האתר אינו יוצר כל קשר עסקי עם הבנקים או החברות הנזכרות, והמידע הנמסר הינו אך ורק לטובת המשתמשים.