דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרטיס אשראי דביט

כרטיס דביט הוא כרטיס תשלום שנראה ועובד בדיוק כמו כרטיס אשראי רגיל: הוא מקושר לחשבון הבנק שלך, ובמקום למשוך מסגרת אשראי, הוא מושך את הכספים שכבר יש לך בחשבון. זה הופך פופולרי יותר ויותר כדרך נוחה לשלם עבור סחורות ושירותים.

יתרונות וההבדלים של כרטיס דביט מול אשראי רגיל

כרטיס דביט מאפשר להוריד את הכסף ישירות מחשבון הבנק, בעוד כרטיס אשראי עובד פחות או יותר כמו הלוואה: אמנם משלמים עכשיו, אבל הירידה בחשבון היא בעתיד. בנוסף, לכרטיס דביט יש עוד שורה ארוכה של יתרונות כי בדרך כלל זה בטוח יותר מאשר לסחוב מזומן. 

השאלה מה זה כרטיס דביט חשובה כי היא מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לגוון את ארגז הכלים הפיננסי. עלינו לזכור מה ההבדל בין כרטיס אשראי דביט לבין כרטיס רגיל, כמו גם לדעת איך לבחור אותו. 

מהר מאוד נגלה שכלי כגון דביט הוא דרך מצוינת לעקוב אחר ההוצאות, מכיוון שרוב כרטיסי החיוב מקושרים לאפליקציה המאפשרת לבדוק את היתרה ולראות את העסקאות. יתר על כן, זה מהיר וקל יותר מאשר כתיבת צ’ק או ספירת מזומנים, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור מגוון רחב של רכישות.

כל מה שצריך לדעת על כרטיס דביט

כרטיס דביט, או במקור כרטיס debit, הוא סוג של כרטיס תשלום המאפשר לך לבצע רכישות על ידי משיכת כספים ישירות מחשבון הבנק שלך. ייתכן שיונפק לך כרטיס חיוב מסורתי, שנראה ועובד כמו כרטיס אשראי ומקושר לחשבון עו”ש, או כרטיס חיוב משולם מראש.

בעוד כרטיס אשראי מאפשר לקנות ולשלם בעתיד ובו נגבית ריבית על היתרה שטרם שולמה, דביט קארד הוא כרטיס שמושך כספים שכבר יש לך בחשבונך, כך שאין חיובי ריבית. עם זאת, אם תמשוך יתר על המידה את חשבונך, תחויב בעמלה. הבדל נוסף הוא שלכרטיסי אשראי יש שיעור אישור גבוה מאוד, בעוד שלכרטיסי חיוב יש שיעור אישור נמוך מאוד.

ברמה היום יומית, כדאי לדעת מה זה דביט כדי לא להגיע למצב של עוגמת נפש. בכרטיס כזה שלא ניתן לחייב במקום, אין יותר מצבים שבו כרטיס אשראי לא עובר.

מעקב ורכישות – תוך כדי בטיחות

אחרי שמבינים מה ההבדל בין קרדיט לתשלומים ואשראי, ניתן להצביע על הערך המוסף של כרטיס חיוב מיידי גם ברמת האבטחה: כרטיס דביט מהיר וקל יותר מאשר כתיבת צ’ק או ספירת מזומנים, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור מגוון רכישות. אם הכרטיס אבד או נגנב, אפשר לבטל את הכרטיס להקפיא את החשבון והכסף יהיה מוגן מפני הונאה.

כדי להקפיא את כרטיס החיוב שלך, יש להתקשר לבנק או ליצור קשר עם הנציגים דרך האתר. כדי לבטל את הקפאת כרטיס החיוב שלך, אפשר להתקשר ולספק קוד או מספר סודי אחר. אם לא זוכרים את הקוד, צריכים לרוב ללכת לבנק ולהוכיח בעלות על ידי הצגת תעודה מזהה. אם אינך בטוח אם כרטיס החיוב שלך מוגן על ידי אותן תקנות כמו כרטיסי אשראי, בקש מהמוסד הפיננסי שלך מידע נוסף.

מעקב אחר ההוצאות באמצעות כרטיס אשראי דביט

למרבה המזל, סוגים שונים של כרטיס חיוב מיידי מגיעים עם אפליקציה המאפשרת לבדוק את היתרה ולראות את העסקאות. החדשות הטובות הן שגם אין קשר בין מסגרת אשראי בדביט לבין תכונות כאלה, לכן כסף קארד הוא אמצעי תשלום רלוונטי לקהל יעד מגוון מאוד.

שאלה נוספת שמתעוררת היא מה בעצם ההבדלים בין הכרטיסים. אפשר לראות לדוגמא מאפיינים מסוימים של כרטיס דביט לאומי לעומת בנקים אחרים, או כרטיס בנקט שפונה לקהל יעד צעיר יותר. גם כרטיס דביט בינלאומי או של אוצר החייל יכולים לספק פתרון אידיאלי עבור מי שרוצים לדעת מה זה תשלום בקרדיט לעומת חיוב מיידי – אבל זה יחייב להביא בחשבון את מסגרת החשבון ואת דירוג האשראי. 

כיצד ניתן להשוות כרטיסי אשראי דביט למזומן וצ’קים

היתרון של כרטיסי חיוב הוא שהם מספקים תיעוד של הרכישות שאתה מבצע – משהו שלא ניתן להשיג באמצעות תשלום במזומן או בצ’קים. בין היתר, זה מועיל במיוחד אם אתה מטייל או מבצע רכישות מקוונות. 

עם זאת, אם אין לך מספיק כסף בחשבונך כדי לכסות את העלות של רכישת כרטיס חיוב, תבצע משיכת יתר ותחויב בעמלה. כמו כן, כרטיסי חיוב עשויים להיות בעלי שיעור אישור נמוך יותר מאשר מזומן או צ’קים. בכל מקרה, יש להקפיד לבדוק את התנאים וההגבלות של החשבון שלך כדי ללמוד עוד על הפרטים של כרטיס החיוב שלך.

אפשר לברר ישירות מול הבנק לגבי מסגרת אשראי תשלומים בכרטיסי דביט שונים. באותה הזדמנות, מבררים לגבי תשלום בקרדיט מה זה ואיך גובים את העמלה. אם רוצים להקצות כרטיס כזה רק לאחד מבני המשפחה, אפשר להגדיר הגבלת משיכה מכספומט או לקבוע מראש תקציב עבור תשלום בקרדיט בגין הוצאות משתנות. 

טיפים לשימוש נכון בכרטיס דביט

יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמתחילים להשתמש בכרטיס חיוב. אחרי שמבינים לגבי תשלומי קרדיט מה זה ומה היתרונות, צריך לוודא שמשתמשים בכרטיס הטוב ביותר עבור הצרכים שלנו.

ראשית, כדאי לבצע מחקר שוק. שנית, מומלץ לקרוא גם את האותיות הקטנות לגבי תשלומים בקרדיט ועמלות. 

3582A6EC-D2BC-4AF8-986B-209F5BD50BF4
חשבו את הריבית על ההלוואה

חשבו את ההחזר החודשי על ההלוואה ואת הריבית הצפויה

החזר החודשי שלך הוא:
0
הצג לוח סילוקין >>

שאלות ותשובות

פלוס

מהו כרטיס דביט?

כרטיס חיוב הוא כרטיס תשלום המקושר לחשבון צ'ק או חיסכון ומאפשר למשתמשים לבצע רכישות או למשוך מזומן מכספומט.

פלוס

במה שונה כרטיס דביט מכרטיס אשראי?

כרטיס חיוב מאפשר למשתמשים להוציא כסף שכבר יש להם בחשבון הבנק שלהם, בעוד שכרטיס אשראי מאפשר למשתמשים ללוות כסף עד גבול מסוים ולהחזיר אותו במועד מאוחר יותר.

פלוס

האם יש עמלות הקשורות לשימוש בכרטיסי דביט?

בנקים מסוימים עשויים לגבות עמלות עבור סוגים מסוימים של עסקאות, כגון שימוש בכספומט מחוץ לרשת או ביצוע עסקה זרה. בנוסף, סוחרים מסוימים עשויים לגבות עמלה עבור שימוש בכרטיס חיוב לרכישה.

פלוס

מה עושים אם כרטיס הדביט אבד או נגנב?

אם כרטיס החיוב שלך אבד או נגנב, עליך לפנות מיד לבנק שלך כדי לדווח על האובדן ולבטל את הכרטיס. אתה עשוי להיות אחראי גם לכל עסקאות לא מורשות בכרטיס, לכן כדאי לפקח על חשבונך באופן קבוע כדי לבדוק אם יש פעילות הונאה.F

עוד הלוואות בנושא
לקוחות ממליצים
לבדיקת זכאות להלוואה
תוכן עניינים
כלים שימושיים
הלוואה לפי סכום

אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

אתר הלוואות זה פועל אך ורק בגבולות החוק, ומספק מידע מקיף על אפשרויות הלוואות הן מבנקים והן מחברות פרטיות. האתר מאפשר למבקרים להשוות הצעות וליצור קשר ישיר עם המוסדות הרלוונטיים. חשוב לציין כי האתר אינו יוצר כל קשר עסקי עם הבנקים או החברות הנזכרות, והמידע הנמסר הינו אך ורק לטובת המשתמשים.