דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה כרטיס אשראי מולטי ואיך הוא עובד?

כרטיס אשראי חוץ בנקאי של חברת האשראי לאומי קארד המציע שיטת חיוב הנקראת חיוב מתגלגל (עליה נפרט בהרחבה בהמשך) לה יש מספר יתרונות וחסרונות. אז האם משתלם להכניס עוד כרטיס לארנק? לחלקנו באופן מפתיע כן.

מה זה מולטי?

כרטיס אשראי מולטי הוא אשראי חיצוני לחשבון הבנק (מבית לאומי) עם מסגרת חיוב מתגלגלת כלומר מחליטים על סכום החיוב החודשי שירד מחשבון הבנק שלכם בכל חודש וכל חיוב מעבר למסגרת הקבועה עובר לחודש הבא. שיטת החיוב נקראת גם “חיוב מתגלגל” (Revolving) או “חיוב חודשי קבוע” אצל חברות אחרות בכולן השיטה זהה ובה סכום החיוב שעובר לחודש הבא חייב בריבית. 

למה אנשים עושים שימוש בכרטיס אשראי מולטי מלכתחילה?

התשובה הקלה היא: כדי להגן על מסגרת החשבון אליו נכנסת המשכורת מחיובים גדולים במיוחד.

התשובה הארוכה יותר כוללת:

  •  שמירה על דירוג אשראי חיובי (DBI). 
  • הטבות המוצעות ממועדוני צרכנות מסוימים (כמו המועדון של קבוצת קניוני עזריאלי) שאם אדם מסוים קונה יותר באותו מקום אולי בטווח השנתי משתלם לו לשלם את דמי הכרטיס עבור ההנחות הללו.
  • צבירת נקודות שניתן להמיר להצגות או הטבות.(ביטוח נסיעות לחו”ל בחינם, 1+1 בקולנוע)
  • מסגרת אשראי נוספת.

מתי נכון לשקול שימוש בכרטיס אשראי מולטי?

האנשים שעבורם מומלץ להשתמש באופציה הנ”ל הם אלו שהרגלי הצריכה שלהם תואמים להטבות המוענקות בכרטיס. זוג שהולך כל שבוע לקולנוע באופן קבוע יכול להשתמש בהטבת 1+1 ולחסוך פי 4 מהסכום שישלמו על דמי כרטיס.

כרטיס אשראי Multi- יתרונות וחסרונות

יתרונות  חסרונות 
בתקופה בה ניתן לצפות הוצאות גבוהות מהממוצע ניתן לדחות את החיוב ולשמור על החשבון המרכזי מאוזן. על “גלגול” חיוב לחודש הבא משלמים בריבית שלרוב גבוהה מזו שמשלמים על הלוואות מהבנק.
הטבות והנחות בהתאם לסוג הכרטיס. (מולטי עזריאלי לדוגמה מספק הנחות קבועות בחנויות בקניוני עזריאלי) מסגרת אשראי נוספת מאפשרת כניסה לחוב עמוק יותר שקשה יותר לעקוב אחריו.
פטור מדמי כרטיס לשנה. לאחר השנה הראשונה נגמרת ההטבה על הפטור מדמי כרטיס. במידה ונוצר חוב יש לשלם אותו לפני שסוגרים את החשבון.
מתנת הצטרפות.
החזר כספי על רכישות.
תוכנית פינוקים והטבות תמורת נקודות הכוללת ביטוח נסיעות לחו”ל בחינם.

 

בנק לאומי לא המציא את האשראי המתגלגל

המונח Revolving Credit קיים שנים רבות מסביב לעולם. בנק לאומי קוראים לכרטיס אשראי מתגלגל שלהם לאומי Multi וכאל מחזיקים בתוכנית “חיוב חודשי קבוע”.

תנאי השימוש כרטיס אשראי Multi

דמי הכרטיס לאחר השנה הראשונה לכרטיס בשילוב ויזה או מסטרקארד נעים בין 17 ל 18 שקלים לחודש מהם ניתן “להתחמק” במידה ומבצעים עסקאות בהיקף 5000 ש”ח בחודש או לקבל הנחה מסוימת בשימוש נמוך יותר. יתרת החוב כאמור נושאת ריבית וההחזר החודשי המינימלי יעמוד על אחוז אחד מהמסגרת או 200 ש”ח. ניתן לבחור את מועד החיוב החודשי 2,10 או 15 לחודש.

 

מבחינת מערכת loan4all לא מדובר בתנאים חריגים מכרטיסים בעלי מאפיינים דומים בחברות אחרות.

אזהרה שחייבים לשקול 

עם כל שנאמר יש להזהיר- אם ברצונכם לגלגל חובות מחודש לחודש מומלץ שלא לעשות זאת באמצעות אשראי מתגלגל משום סוג. לכל מסגרת אשראי יש תקרה אליה ניתן להגיע אם “מגהצים” ללא חשבון ולאחר מכן לא תוכלו להשתמש עוד בכרטיס וסכום החוב יצבור ריבית גבוהה שתחושב בין היתר גם על סכום הריבית שכבר הצטברה (אפקט הריבית דריבית יעבוד לרעתכם במקרים כאלה).

לא סתם גם באתר החברה מצויין שאי עמידה בפירעון ההלוואה (וחשוב לזכור שאשראי הוא אכן הלוואה) עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים ותהליכי הוצאה לפועל. במידה ונקלעתם לחובות עדיף לקחת הלוואה. על הריבית שלה ניתן לפחות להתמקח ולעשות השוואת מחירים.

9B54C873-C190-4C44-9412-5E9BBA0FBEE1
חשבו את הריבית על ההלוואה

חשבו את ההחזר החודשי על ההלוואה ואת הריבית הצפויה

החזר החודשי שלך הוא:
0
הצג לוח סילוקין >>

שאלות תשובות נפוצות

פלוס

איך עובד חיוב אשראי מתגלגל של לאומי multi?

בכל חודש יורד מחשבון הבנק סכום קבוע שנקבע בעת ההצטרפות. כל חיוב שיעבור את הסכום הקבוע יעבור לחודש הבא ויחוייב בריבית.

פלוס

האם חייב להיות לקוח לאומי כדי להצטרף לכרטיס אשראי Multi?

לא. ניתן להישאר באותו בנק בו אתם מנהלים את חשבונכם ולהצטרף לאשראי חוץ בנקאי של מקס.

פלוס

יש תוכניות דומות לכרטיס אשראי מולטי בבנקים אחרים?

כן. פשוט השם שונה ולעיתים נקרא חיוב חודשי קבוע.

עוד הלוואות בנושא
לקוחות ממליצים
לבדיקת זכאות להלוואה
תוכן עניינים
כלים שימושיים
הלוואה לפי סכום

אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

אתר הלוואות זה פועל אך ורק בגבולות החוק, ומספק מידע מקיף על אפשרויות הלוואות הן מבנקים והן מחברות פרטיות. האתר מאפשר למבקרים להשוות הצעות וליצור קשר ישיר עם המוסדות הרלוונטיים. חשוב לציין כי האתר אינו יוצר כל קשר עסקי עם הבנקים או החברות הנזכרות, והמידע הנמסר הינו אך ורק לטובת המשתמשים.