דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלטשולר הלוואה קרן השתלמות

חברת אלטשולר שחם מאפשרת מתן הלוואות בעבור קרנות השתלמות עד לגובה של 100 אלף ש”ח. בעבר אמנם היה אפשר לקחת הלוואה כזו גם עד סכום של מיליון ש”ח, לפי היקף הנכסים המנוהלים בקרן, אך כיום היא צומצמה. עם זאת, עדיין מדובר על אפיק הלוואה משתלם שיכול לסייע במימון שלל הוצאות שוטפות ומיוחדות

בית ההשקעות אלטשולר שחם מציע לעמיתיו אפשרות חיסכון לטווח הבינוני והארוך על בסיס קרן השתלמות. היתרונות של קרנות השתלמות באים לידי ביטוי בהטבת מס ייחודית, באפשרות לנהל תיק מקצועי בשוק ההון בדמי ניהול נמוכים ובמגוון מסלולי השקעה לבחירה. כל הכספים בקרנות ניתנים למשיכה לאחר 6 שנים מההפקדה הראשונה, אך אין חובה למשוך אותם גם אחרי שהם הופכים נזילים.

אחת הדרכים להתנהל עם כספים של קרנות השתלמות בלי לפגוע בוותק, תוך המשך צבירת התשואה ובתנאים נוחים היא לקחת הלוואה. אם רוצים לממן הוצאות שוטפות או מיוחדות אבל אין בהישג יד את ההון העצמי המבוקש, יכול להיות שבאמצעות חברת אלטשולר הלוואה קרן השתלמות תהיה פתרון יעיל ומשתלם.

איך מקבלים הלוואה על חשבון קרן השתלמות של אלטשולר שחם?

קבלת הלוואה מותנית תמיד באישור ועדת ההשקעות של כל חברה שמעניקה את השירות, על בסיס שיקולי השקעות שונים ולטובת כלל העמיתים. בשביל לקבל דרך אלטשולר הלוואה קרן השתלמות יש לעבור את השלבים הבאים:

  1. מגישים בקשה באופן דיגיטלי או יוצרים קשר טלפוני עם נציגי אלטשולר שחם במספר *5054
  2. החברה בודקת את תקינות המסמכים ובמידת הצורך מבקשת השלמת אסמכתאות או מידע חסר
  3. אם הבקשה מאושרת – הכסף אמור להגיע לחשבון הבנק תוך 5 ימי עסקים

איזה מסמכים צריך לצרף כדי לקבל הלוואה?

בתום תהליך הבקשה והאישור, ניתן לבצע מעקב אונליין בנוגע ליתרת ההלוואה דרך האזור האישי באתר אלטשולר שחם. אם נבחרה הלוואה על פי לוח שפיצר או בלון, צריך לזכור שההחזרים הם בתשלומים חודשיים באמצעות הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק. 

בכל מקרה, מילוי לא תקין של הטפסים עלול לגרור עיכוב בביצוע ההלוואה ולכן מומלץ לעבור בפירוט על ההנחיות של אלטשולר שחם. בהקשר הזה, ההנחיות של אלטשולר שחם הן לצרף למסמכים הרשמיים תעודת זהות של העמית כאשר תאריך ההנפקה ברור, אישור ניהול חשבון בנק או צילום המחאה והצהרה על חשבונות בנק והרשאה חתומה ומאושרת על ידי הבנק. 

בחברת אלטשולר הלוואה קרן השתלמות יכולה להתאים לעמיתים, שכירים או עצמאיים ולתקופה של 3 או 7 שנים. אלטשולר שחם לא גובה דמי פתיחת תיק וכדי לקבל את ההלוואה כל שנדרש הוא למלא טופס ולהגיש אותו בצורה מקוונת. 

דגשים למדינות של אלטשולר הלוואה קרן השתלמות לעמיתים

עד אפריל 2022 איפשרה חברת אלטשולר שחם לעמיתים שלה לקחת הלוואה של עד מיליון ש”ח. גובה ההלוואה אושר כתלות בהיקף הנכסים המנוהלים בקרן ההשתלמות, כדי להעמיד בטוחה שתאפשר לבית ההשקעות לדעת שהכסף יוחזר. עם זאת, כיום הנהלת בית ההשקעות הודיעה על שינוי במדיניות. ועל הוראות תפעוליות חדשות לסוכנויות שמשווקות את הפוליסות שלה.

בליבת השינוי עומדת הנחיה על כך שניתן לקבל הלוואות בעבור קרנות השתלמות עד לגובה של 100 אלף ש”ח בלבד. גם כאן קובעים את הסכום המדויק לפי היקף הנכסים המנוהלים, אך הסכום המקסימאלי נמוך משמעותית לעומת העבר. הסיבה לכך היא שחברת אלטשולר שחם עברה את התקרה המותרת לפי רשות שוק ההון, שעומדת על הלוואות בהיקף של עד 10% מכלל הנכסים המנוהלים. 

מדוע אלטשולר שחם מגבילה את סכום ההלוואות על חשבון קרן השתלמות?

חברת אלטשולר שחם החלה לספוג בשנים האחרונות פדיונות רבים מצד עמיתים שמנהלים בה את אפיקי החיסכון שלהם. כפועל יוצא מכך, החלק היחסי של הלקוחות הנותרים שכבר נטלו הלוואה מקרן ההשתלמות עלה (מתוך סך ההון הכולל שנותר בקרן). זה כאמור אסור על פי החוק מעל תקרה מסוימת, מה שמטיל על אלטשולר שחם עיצומים וקנסות. כדי למנוע את העיצומים הללו, החברה החליטה על הגבלת התקרה. 

לסיכום, הלוואה מקרן השתלמות מציעה יתרונות רבים. כדי לקבל אותה מבית ההשקעות אלטשולר שחם, כדאי להכיר את המגבלות ולהשלים את התהליך בצורה מסודרת. 

הלוואה כנגד קרן השתלמות
חשבו את הריבית על ההלוואה

חשבו את ההחזר החודשי על ההלוואה ואת הריבית הצפויה

החזר החודשי שלך הוא:
0
הצג לוח סילוקין >>

שאלות ותשובות נפוצות

פלוס

מי יכול להפקיד לקרן השתלמות?

גם שכירים וגם עצמאיים. עצמאי נהנה מהטבות מס ומאפשרות לקזז את חבות המס השנתית.

פלוס

איזה מסלולי קרנות השתלמות יש לאלטשולר שחם?

אלטשולר שחם השתלמות כללי, השתלמות מניות, השתלמות אג"ח עד 15% במניות, השתלמות אג"ח ללא מניות, השתלמות כספי, השתלמות כללי ב' ומסלול הלכה.

פלוס

האם אפשר לעבור בין מסלולים?

כן, מעבר בין מסלולי השקעות לא פוגע בוותק ובזכויות שנצברו בקרן. המעבר אפשרי גם אחרי שלוקחים הלוואה. עם זאת, לא ניתן לנייד קרן השתלמות לחברה אחרת במידה ורשומה עליה הלוואה קיימת.

פלוס

מה ההבדל בין מסלולי ריבית?

בריבית משתנה משלמים את הריבית כל חודש ואת הקרן בסוף התקופה. בגרייס מלא משלמים את הקרן והריבית בסוף התקופה, בעוד בריבית משתנה שפיצר משלמים קרן וריבית חודשיים.

עוד הלוואות בנושא
לקוחות ממליצים
לבדיקת זכאות להלוואה
תוכן עניינים
כלים שימושיים
הלוואה לפי סכום

אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

אתר הלוואות זה פועל אך ורק בגבולות החוק, ומספק מידע מקיף על אפשרויות הלוואות הן מבנקים והן מחברות פרטיות. האתר מאפשר למבקרים להשוות הצעות וליצור קשר ישיר עם המוסדות הרלוונטיים. חשוב לציין כי האתר אינו יוצר כל קשר עסקי עם הבנקים או החברות הנזכרות, והמידע הנמסר הינו אך ורק לטובת המשתמשים.